Iværksætter – har du styr på salget?

Salg er afgørende for at få succes med din forretning, men det kan være svært og grænseoverskridende, at skulle sælge sit produkt eller sin ydelse.

På dette workshopforløb får du som iværksætter virksomme og velafprøvede værktøjer, der kan gøre salgsprocessen mere overskuelig og give dig struktur på den – kort sagt: du får styr på salget. Efter forløbet vil du være blevet fortrolig med at kontakte kunderne og sælge personligt.

Forløbet er for dig, som har startet virksomhed inden for de seneste 3 år, og gerne vil blive bedre til at sælge dit produkt eller din ydelse.

Du vil helt sikkert få mest ud af workshopforløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:

Du ønsker overblik og viden om, hvordan du griber salget an – hvordan kontakter du potentielle kunder, hvordan forhandler du med dem og hvordan lukker du handlen? Du får indsigt i konkrete metoder, der kan hjælpe dig med at overkomme mentale barrierer og gøre salgsprocessen håndgribelig. På forløbet arbejder vi med:

  • Værdiskabelsen i salget: Hvad er dine unikke selling points, hvilken værdi tilfører du dine kunder, og hvordan formidler du det overfor kunden?
  • Kold kanvas: Du lærer at blive bedre til at skabe møder med nye kunder og møder med en højere kvalitet.
  • Forhandling: Hvordan håndterer du indvendinger fra kunden, og hvordan lukker du handlen.
  • Hvordan sikrer du, at du afholder de mest optimale kundemøder, hvor det er dig der tager styringen på en god og etisk måde, og samtidig kommer hele vejen rundt om kunden.
  • Luk aftalen: Du lærer at lukke aftalen på forskellige måder alt efter situationen.
  • Hvordan kan din virksomhed understøtte den grønne omstilling, og hvordan kan du skille dig ud fra konkurrenterne på dette punkt.

Før hver workshop skal der afsættes tid til selvstudie, da vi giver mulighed for at du kan afprøve værktøjerne på dine egne (potentielle) kunder undervejs i forløbet.

Din guide på vejen fra god idé til god forretning

Coachers er eksperter i salgstræning, og har siden 2001 coachet, trænet og rådgivet adskillige danske virksomheder i salg og salgspsykologi. Underviserne Preben, Ann Louise og Martin har, hver især, mere end 20 års erfaring i arbejdet med iværksættere, både som investorer, konsulenter og undervisere.

Program

Vi starter med indsigt i det mentale aspekt ved at drive sin egen virksomhed. Du får konkrete og kraftfulde mentale strategier til at tackle selv de mest udfordrende dage. Du lærer at trives og skabe succes, selv når det er svært.

Vi skaber debat om vigtigheden af eksekvering, direkte kundekontakt og afprøvning af de praktiske værktøjer.

Vi fokuserer på salg baseret på den troværdige og tillidsfulde rådgivning, hvor din tryghed og kundernes grænser er i centrum. Gennem læring og gruppeøvelser definerer du dine unikke værditilbud til markedet, hvilket styrker dine salgsdialoger og forbedrer din kommunikation via hjemmeside og webshop.

Du bliver trænet i at kommunikere på en måde, der skaber lyst til køb, og vi udforsker brugen af sanser og storytelling i pitches og kundemøder. Du lærer vigtigheden af den energi og attitude, de bringer med sig, og vi diskuterer best pratices med udgangspunkt i klip fra Løvens Hule.

Vi afslutter dagen med inspirerende eksempler på virksomheder, der proaktivt arbejder med grøn omstilling. Gennem gruppeøvelser lærer du at kommunikerer deres egne grønne ambitioner og visioner på en måde, der skaber ekstra værdi i dit tilbud og giver dig en konkurrence fordel.

For at sikre flere nye kunder går vi i dybden med ‘kold kanvas’, hvor vi mentalt og praktisk udforsker principperne bag succesfuld kontakt til helt nye kunder. Du lærer, hvordan du på en stærk og indsigtsfuld måde kan tackle de udfordringer, du har identificeret, hvilket sikrer flere kvalitetsmæssige kundemøder. De samme principper kan også anvendes på din hjemmeside og webshop for at tiltrække og fastholde kunder.

Konkret læring i, hvordan du kan afholde det mest optimale kundemøde fra start til slut. Du får værktøjer til at lede mødet på en etisk, effektiv og professionel måde, uanset om salget kræver én eller flere kundemøder. Vi adresserer også mødet med kunden i deres fysiske butik for at sikre den bedst mulige kundeoplevelse.

Introduktion til E-opgaven, der fungerer som en mulighed for at styrke din læring og anvendelse af de tillærte værktøjer.

Introduktion til spørgetimen. Her får du mulighed for at stille spørgsmål og få sparring på præcis det, du har behov for i deres individuelle salgsproces.

Vigtigheden af at få det, du er værd! Gennem dybdegående indsigter i salgspsykologi lærer du at eje din pris, samtidig med at du får læring i at præsentere din pris på det rette tidspunkt og på den bedste måde.

Indsigt i de forskellige kundetyper, og hvordan du kan spotte og håndtere dem effektivt. Vi debatterer, hvordan du kan tilpasse din adfærd og kommunikationsstil til de forskellige kundetyper for at styrke deres forretningsrelationer.

Ruste dine forhandlingsværktøjer og principper, der er afgørende i forhandlingssituationen. Dette styrker dine evner til at forhandle og udvikle dit købmandskab.

Indsigt i closing-strategier og op til 18 forskellige lukketeknikker i salget, der styrker dig i at lukke aftaler på en god moralsk måde, der både er effektiv overbevisende.

Efter den afsluttende Workshop 3 tilbyder vi dig en fælles, digital spørgetime via Zoom. Her er underviser tilgængelig for alle spørgsmål, uanset om det drejer sig om forløbet, E-opgaven eller salgsaspekter generelt. Det er en chance for at få direkte inputs og vejledning, der kan hjælpe med at klargøre alle aspekter af jeres læringsrejse og salgsindsats.

Er det interessant for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at tilmelde dig og invitér gerne andre iværksættere med.

Praktiske oplysninger