Erhvervsnyt – Maj 2024

Vi har i sidste uge afviklet vores store erhvervsevent, Business Power, på Gram Slot. Arrangementet blev udsolgt med hele 325 deltagere. Dagen bød på 4 spændende oplægsholdere og ikke mindst masser af gode samtaler og netværk. Tak til alle jer der deltog. 

Den seneste måned har vi også haft en tilgang på 9 nye medlemmer – velkommen til jer. Vi glæder os til at hilse på jer til netværksarrangementer i den kommende tid.

I dette indlæg kan du læse om

Erhvervsnyt

Business Power 2024

Business Power Event er løbet af stablen – Gram Slot var fyldt med glade gæster og med en summen af liv. Vi kunne melde udsolgt lige før målstregen, og samlede 325 erhvervsledere fra hele Syd- og Sønderjylland. Støvet har nu lagt sig – de mange indtryk har bundfældet sig og Business Power 2024 takker af for i år – stor tak til alle gæsterne, til oplægsholdere, til vores værdifulde sponsorere og alle som har hjulpet med at skabe en inspirerende og lærerig dag.

Tak for i år!

Skal du med næste år? Stafetten er givet videre til Sønderborg Vækstråd, og datoen er 8. maj 2025. Der venter en spændende dag, men endnu ved vi ikke hvor eller hvad vi skal høre om.

Derfor får du billetten til en særlig skarp Early Bird pris frem til 7. juni 2024 – kun 549 kr. ex. moms. og kun for de første 100 billetter. Så vent ikke for længe med at købe. Køb din billet her.

Byguider skal hjælpe turisterne på vej

I højsæsonen 2024 tester Destination Sønderjylland konceptet “byguider” i Haderslev Kommune. Byguiderne vil blive udstyret med en ladcykel fyldt med brochurer og kort. Med ladcyklen vil de møde turisterne hvor de er og være klar til at hjælpe dem godt på vej. De vil, til en start, primært være at finde ved turisthotspots i Haderslev by, Årøsund og Gram, men du kan også møde dem ved større events og arrangementer andre steder i kommunen.

Kender du til et arrangement, hvor byguiderne bør stille op? Så skriv til sarah@dssj.dk.

Industriens Fond efterspørger forslag til projekter, der kan udbrede cirkulær produktion i dansk erhvervsliv

Med et nyt ACTION:CALL ønsker Industriens Fond at sætte skub i udviklingen af cirkulær produktion i Danmark. For at sikre en bæredygtig fremtid og samtidig styrke danske virksomheders konkurrenceevne, søger de ambitiøse virksomheder, der vil tage del i denne nødvendige og radikale transformation af industrien fra lineær til cirkulær produktion.

Læs mere om, hvad de leder efter, og hvordan du ansøger HER.

Vigtige datoer:

Torsdag den 6. juni 2024 kl. 15 – 16 inviterer Industriens Fond til et online dialogmøde, hvor de fortæller om ambitionen med deres Action:Call – Fremtidens cirkulære produktion. Her vil der være mulighed for at stille spørgsmål.

Tilmelding foregår via linket HER.

Sparring omkring projektudvikling

Tirsdag den 18. juni og onsdag den 19. juni er det muligt at reservere onlinemøder i sekretariatets kalendere, hvor du/I kan præsentere jeres projektide med henblik på feedback, om hvorvidt den ligger inden for formålet med call’et.

Ansøgningsfrist den 19. august 2024.

Aktuelle udbud

Udbud af Tømning af rendestensbrønde

Haderslev Kommune udbyder Tømning af rendestensbrønde og tørbrønde på gader, veje, pladser og offentlige parkeringspladser i byzoner (Indenfor byzonetavler) samt i mindre samfund udenfor byzonetavler og i industrikvarterer. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og opfylder eventuelle minimumskrav, kan afgive tilbud.

Tilbudsfristen er den 20. juni 2024 kl. 12.00.

Læs mere om udbuddet her.

Tilbud

Få styr på julegaverne til dine medarbejdere

Ønsker du at finde lokale julegaver til dine medarbejdere med gode besparelser?

Selvom sommeren nærmest kun lige er begyndt, ved vi at flere af de gaveansvarlige ude i virksomhederne allerede nu begynder at kigge og tage beslutninger om hvor der skal købes julegaver til medarbejderne. Her vil vi gerne slå et slag for at de selvfølgelig skal købes lokalt.

På gaveportalen HaderslevGaver.dk kan du købe lokale julegaver til dine medarbejdere. På portalen har du mulighed for at vælge mellem tre priskategorier. Det endelige gaveudvalg vil først kunne ses senere, når de tilmeldte butikker er klar med deres produkter, men du kan skrive dig op allerede nu.

Haderslevgaver.dk gør det nemt og hurtigt for dig at bestille julegaverne lokalt til dine medarbejdere. Tilmeld dig her eller sørg for at videresende budskabet til den gaveansvarlige i din virksomhed.

Har du spørgsmål eller vil du høre nærmere omkring HaderslevGaver, kan du kontakte Degn Marketing på info@haderslevgaver.dk eller tlf. 50701082

Har du produkter du kan sælge på HaderslevGaver.dk?

Har du B2C salg? Så kunne det måske give mening for dig at tage et kig på vores lokale julegaveportal, HaderslevGaver.dk, som giver dig mulighed for at sælge dine varer lokalt til mange virksomheder og deres medarbejdere, og dermed også øge kendskabet til din forretning. Lyder det interessant? Så er det nu du skal tilmelde din forretning og booste din juleomsætning. HaderslevGaver har siden sin start for 6 år siden haft en omsætning på ca. 8.000.000,-.

Bak op om gaveportalen, få en flot eksponering derinde, sælg dine produkter eller gavebeviser derinde. I første omgang skal du kun have dig tilmeldt senest på lørdag d. 1. juni, det kan du gøre lige HER eller på mail: info@haderslevgaver.dk.

Find betingelser for deltagelse, deadlines, frister og mere info i folderen HER.

Se mere på Haderslevgaver.dk

Arrangementer

Sommerafslutning: Vidste du at Danhostel Haderslev engang var et børnehjem?

Sommeren er over os, og vi mødes til sommerafslutningen i de naturskønne omgivelser ved vandrehjemmet Danhostel Haderslev. Vandrehjemmet har til huse i et tidligere børnehjem,...

Andre Arrangementer

SDU Erhvervsfremmedag

Tirsdag d. 11. juni kl. 9.00-15.00

Den akademiske arbejdskraft er i høj grad efterspurgt af danske virksomheder, og det er afgørende, at vi sammen finder løsninger på, hvordan flere af vores uddannede akademikere kan træde ind på arbejdsmarkedet og skabe værdi.

Derfor er din virksomhed inviteret til SDU’s Campus Sønderborg til en dag, der sætter fokus på vores fælles ansvar for at styrke det regionale arbejdsmarked.

Dagens program vil byde på en række præsentationer, drøftelser og en paneldebat. Der vil som vanligt også være rundtur på interessante steder på campus.

Tilmeldingen er åben og kan ske her.

Mangler du faglært arbejdskraft?

WEBINAR – Onsdag d. 18. juni, kl. 8.00 – 8.30

DI og Trekantområdet Danmark inviterer til et kort 30 minutters morgenwebinar for produktionsvirksomheder om manglen på faglært arbejdskraft og mulighederne for at finde og ansætte internationale medarbejdere.

Her får du indblik i fakta om udviklingen i udbuddet af faglært arbejdskraft i de kommende år, og der vil blive præsenteret en håndfuld konkrete gratis værditilbud til virksomheder, hvor man allerede nu kan få hjælp til at komme i gang med international arbejdskraft.

Læs mere på linket og tilmeld jer gratis her.

Væsentlighedsvurdering for SMV’er – hvordan griber du det an?

ONLINE – 26. juni 2024, kl. 15.00 – 16.00

Et centralt begreb inden for ESG-rapportering er dobbelt væsentlighed. Her identificerer du de bæredygtighedstemaer, der er mest relevante for din virksomhed. Den dobbelte væsentlighedsvurdering er et fantastisk strategisk redskab, men det kan være udfordrende at arbejde med. Til dette møde vil du blive vist en metode til at skabe en mini-udgave af denne vurdering.

OBS: Eventet er rettet til mindre virksomheder, <250 medarbejdere, som rapporterer frivilligt, og/eller overvejer det kommende frivillige SMV spor i CSRD’en.

Læs mere og tilmeld dig her.

Bliv leverandør til Forsvaret

EVENT i Fredericia, 11. juni, kl. 08:30 – 12:00

Få indblik i kommende udbud og mulighed for at få Forsvaret som kunde.

Arrangementet er primært relevant for dig, der arbejder med for eksempel bygningsservice, IT-systemer, rengøring, reservedele og vedligehold, arealpleje, håndværksydelser og energitiltag/grønne løsninger.

Læs mere på linket og tilmeld jer her senest d. 4. juni kl. 12.

Netværk

Øg din virksomheds succes med en bestyrelse eller et advisory board

Virksomheder med en professionel ekstern bestyrelse eller et advisory board opnår dokumenterbart bedre resultater end dem, der forsøger at klare sig uden. I takt med at kompleksiteten ved at drive virksomhed vokser, bliver behovet for eksterne eksperter og rådgivere stadig vigtigere.

En bestyrelse eller et advisory board giver din virksomhed større troværdighed i omverdenen. Banker og samarbejdspartnere anerkender, at en ejer eller direktør, der aktivt søger rådgivning og ønsker at forbedre sig, er seriøs og engageret. De ser det som et positivt tegn, når ledelsen omringer sig med folk, der besidder komplementære kompetencer.

Som virksomhedsejer eller direktør har du sikkert oplevet behovet for professionel sparring – ikke kun på de områder, hvor du allerede er stærk, men især på de områder, hvor dine ressourcer og ekspertise er begrænsede. Ved at tilknytte en bestyrelse eller et advisory board, kan du få adgang til uvurderlig viden og erfaring, der kan hjælpe din virksomhed med at navigere i et komplekst marked.

Tag det næste skridt mod at styrke din virksomhed. Søg assistance ved bestyrelsesnetværket BEST.SYD og oplev fordelene ved professionel rådgivning og sparring.

Billede af Jan Hyldal

Chefkonsulent

Jan Hyldal

Nye medlemmer

Andet

Har du et medlem-til-medlem tilbud?

Så send det endelig i vores retning, så det kan komme med i næste nyhedsbrev. Send din beskrivelse af dit medlem-til-medlem tilbud til katrine@her.dk.